Friday, October 4, 2024
HomeFashion4 urban brands die je echt moet kennen

4 urban brands die je echt moet kennen

Artiesten en creatievelingen lopen vaak in urban, edgy, artistieke en unieke kleding. Het past bij de entertainment/artiesten industrie en uiteraard is een fashion stylist of ontwerper ook een creatieveling. Er zijn veel dope merken op de markt die goed passen bij de entertainment industrie. Hier zijn 4 dope en urban brands to check out.

Bij deze 4 urban brands to check out:

1. Bape (a Bathing Ape)

A Bathing Ape is een Japans kledingbedrijf opgericht door Nigo in 1993. Het bedrijf is gespecialiseerd in street-wear en haar collectie wordt verkocht door verschillende winkels in Japan, zoals: Bape, Bape Store, Foot Soldier en de Bape Exclusive Stores. Het bedrijf heeft ook Bape Cuts-kapsalon, Bape-café en galerie Bape Sounds records. Er zijn ook winkels in Hongkong, London, New York, Los Angeles en Singapore.

2. Daily paper

Daily Paper is een in Amsterdam gevestigd modemerk voor heren- en dameskleding en is opgericht in 2012 door Abderrahmane Trabsini (30), Jefferson Osei (31) en Hussein Suleiman (30) Geïnspireerd door het Afrikaanse erfgoed van zijn eigen oprichters, samen met de passie voor hedendaagse mode, staat Daily Paper bekend om zijn prêt-à-porter kleding en accessoires. Het Amsterdamse streetwearmerk Daily Paper begon acht jaar geleden als een simpele T-shirtlijn bij een blog. Hun kleding wordt inmiddels verkocht in 180 winkels in 29 landen en alleen al in het hoofdkantoor werken 55 mensen en ze hebben een winkel in de the big Apple: New York.

3. Patta

De Amsterdamse winkel Patta is sinds 2004 een groot begrip onder sneaker freaks. Het is opgericht door Edson Sabajo en Guilluame Schmidt en uitgegroeid tot een wel bekend fenomeen. Ze begonnen als een hobby en hebben nu een dope merk neergezet. Mensen staan in de rij voor de laatste sneakers.

5. Billionaire boys club

Billionaire Boys Club en ICECREAM zijn opgericht in 2005 door Pharrell Williams. Het merk combineert streetwear en luxe met elkaar. Het motto is: “Rijkdom is van hart en geest, niet van de portemonnee.” De hoofdvestiging zit in New York.

Uiteraard zijn er nog veel meer dope urban brands op de markt, maar hier jheb je er vast een aantal. Check them out.

mandy
mandy
me, myself and I.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments