Advertorial prijs. Veel marketeers en bedrijven willen adverteren op jouw website/blog voor goedkope prijzen. Maar wat is jouw blog nou eigenlijk waard? Is het niet stiekem meer waard dan jij denkt en dat zij denken?

Wat is een eerlijke prijs? Jij steekt veel tijd en energie in jouw blog. Schrijft regelmatig originele SEO content en wil niet dat bedrijven adverteren voor een dubbeltje op de eerste rij. Het moet wel eerlijk blijven, toch?

Vroeger gingen adverteerders allemaal naar de grote uitgevers en televisiekanalen of voor Billboards (met name in grote steden, zoals Amsterdam, Rotterdam en New York etc), maar tegenwoordig wordt er veel geadverteerd via bloggers. Welcome to the future: the digital world. Bloggers met een groot bereik en goede statistieken. Bloggers hebben vaak trouwe fans die steeds weer terugkomen om de laatste artikelen te lezen en veel bloggers werken tegenwoordig met SEO, waardoor de artikelen goed ranken in Google, erg belangrijk voor veel bedrijven. Er wordt niet meer alleen maar geadverteerd via Nu.nl en via de grote Linda.

Maar wat bepaalt nou die advertorial prijs?

De prijs hangt af van veel verschillende dingen, waaronder:

  • Unieke bezoekers per maand
  • Pageviews
  • Gemiddeld aantal bekeken pagina’s per bezoeker
  • Tijd op de website
  • Hoeveelheid advertorials op je blog (te veel advertorials staat natuurlijk niet goed)
  • de lay-out en de eerste indruk van je blog
  • Bereik via social media
  • Vindbaarheid in Google
  • Zelf artikel schrijven of aangeleverd (zelf schrijven is meer werk uiteraard en dus een hoger bedrag waard).

Het starttarief is altijd 50 euro (wordt geschreven op het internet). Maar en dan? Wat kan je vragen voor een blog met gemiddeld 10.000 unieke bezoekers per maand en goede andere statistieken? De 1 schrijft ongeveer 100 euro, maar de ander vindt dit veels te weinig. Wij vragen 200 euro/200 dollar voor zelfgeschreven teksten en 100/120 voor aangeleverde advertorials. Dit past wel redelijk bij onze statistieken. Mochten we groeien in de toekomst dan gaan de prijzen uiteraard omhoog.

Het hangt natuurlijk ook van andere waarde zoals de DA waarde (domein authority), de trustflow etc.

Maar als jij zelf een artikel moet schrijven en dus jouw creativiteit moet gebruiken, mag je hier zeker wel minimaal 200 euro per artikel voor vragen. Er gaat namelijk veel tijd inzitten. Je moet brainstormen, researchen en schrijven.

We hebben bij Lisanneleeft.nl gekeken en zij heeft ongeveer 30.000 unieke bezoekers en vraagt 390 euro voor een gesponsord artikel/zelf geschreven artikel van 500 woorden. Dit lijkt ons wel een redelijk bedrag voor 30.000 unieke bezoekers.

Wij zijn benieuwd: wat is nou een eerlijke prijs en wat vragen andere bloggers hiervoor?

Bron: Lisanneleeft & Google, Source image: Unsplash

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here