Gesponsorde artikelen. Wat zijn dat nou precies?

De tijd dat adverteerders standaard naar de grote uitgevers en televisiekanalen gingen, is al enige jaren voorbij. Steeds meer bedrijven en merken kiezen voor online campagnes. Voor online publishers/bloggers of influencers. Instagram is natuurlijk ook booming.

Gesponsorde artikelen zijn een steeds populairdere manier om leads te genereren en worden door veel bedrijven en merken ingezet.

Het Amerikaanse online blog MOZ omschrijft gesponsorde content als “Adverteren in de vorm van redactionele content die eruit zien alsof het een regulier artikel is”. Het gaat om betaalde content van adverteerders die op een website wordt geplaatst tussen de andere content.

Waar vind ik een publisher of blog?

Publishers zijn ruim vertegenwoordigd. Het hele internet zit vol met publishers en blogs. Er zijn ook marktplaatsen voor SEO-influencers, waarop je als merk gratis een campagne kunt starten en bloggers laat pitchen voor een publicatie op hun website. Bekende websites zijn Hulc en Linkpizza. Op deze kanalen worden de statistieken van aangesloten publishers gemeten. Het aantal unieke bezoekers, maar ook de waarde zoals DA, DR en trustflow. Zo kun je als bedrijf dus gemakkelijk zien wat het bereik is en of een deal rendabel is voor jouw bedrijf.

Heb je 10.000 bezoekers en goede andere waarden dan kun je dus een tarief hanteren van ongeveer 150 euro.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here