StukTV, ook wel Stuk, is een Nederlands multimediaal platform met de vaste gezichten Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens. Het belangrijkste onderdeel is het YouTube-kanaal, waar vrijwel elke woensdag en zaterdag om 17:00 uur een nieuwe video online komt. Het is een erg populair kanaal met meer dan 2.5 miljoen abonnees. Het telt 3 presentatoren: Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlug zoals hierboven al genoemd.

De drie heren van StukTV maken filmpjes waarin ze opdrachten uitvoeren van kijkers. Ook maken ze series als Jachtseizoen en Roadtrippers.

Giel de Winter is inmiddels een bekende BN’er en is inmiddels ook bij andere programma’s te zien.

John de mol heeft StukTV gekocht in 2018, maar er is niet bekend wat hij precies hiervoor heeft betaald. Waarschijnlijk hebben ze er een paar ton voor gekregen. Er gaan geruchten van ongeveer 5 ton. Dit moet natuurlijk dan nog wel verdeeld worden onder de 3 mannen. “Ik ben fan van StukTV” zegt De Mol over de drie oprichters. Het is een goede manier om jongeren te bereiken. Het is echt een jongerenmerk geworden.

Giel de Winter is ambitieus. “Ik wil grote stappen maken. Dat gaat sneller bij Talpa”. Het Youtube-kanaal wordt samengevoegd aan het onderdeel Social van Talpa. Giel de Winter wordt creative director bij de Social-afdeling van Talpa. Hij voegt zich bij het managementteam en zal werken aan het ontwikkelen van nieuwe formats, natuurlijk blijft hij ook bezig met het ontwikkelen en het maken van nieuwe content van StukTV.

Ben jij benieuwd naar het vermogen van creatieve genius Giel de Winter?

Lees dit dan eens.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here