Influencers zijn populair en trending. Je hebt allerlei soorten influencers. Je hebt micro influencers, nana influencers en macro influencers.

Tegenwoordig kan iedereen een influencer zijn op Instagram (nou dat is niet helemaal waar). Het kost veel tijd om veel volgers te krijgen (tenzij je dus al een celebrity bent) en je moet goede foto’s plaatsen met de juiste hashtags. Wat heb je verder nodig? Een goede camera, doorzettingsvermogen dus en een internet verbinding.

Influencers kunnen met hun miljoenen toegewijde volgers een geweldige partner zijn voor bedrijven en merken. Influencer marketing is dus erg populair. Het is wel altijd een zoektocht naar de juiste influencer. Het gaat niet altijd om het aantal volgers, maar soms ook de interactie en de juiste niche. Heb jij een food product? Ga dan voor een food influencers. Heb jij een fashion outfit, kies dan voor een fashion influencer.

Wie is de nou de grootste influencer ter wereld?

De meest populaire Instagrammer is geen model, geen internet celebrity (nou nu inmiddels wel) en geen influencer pur sang. Nee, het is voetballer Cristiano Ronaldo die bovenaan de lijst staat. Hij heeft bijna 300 miljoen volgers: like what? Al hebben wij zo,n gevoel dat erg veel volgers zijn gekocht. Maar dat doet bijna iedereen.

Op Instagram deelt Cristiano graag vakantiefoto’s. Lekker aan het strand, op zijn boot of in de volle zon. Hij verdient dus naast geld met voetballen ook geld met zijn Instagram door middel van gesponsorde berichten.

Wist jij al dat je naast Instagram, Youtube en Tiktok ook geld kan verdienen met een content website door middel van gesponsorde berichten en affiliate marketing. Is dit nou iets voor jou? Ben jij meer het type “schrijver”, bekijk deze cursus dan eens, succes!

Bron: Hulc, Beeld: Flickr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here