Thursday, December 19, 2024
HomeFashionNew Balance introduceert de 991v2 met campagnevideo met Massimo Bottura in de...

New Balance introduceert de 991v2 met campagnevideo met Massimo Bottura in de hoofdrol

 

New Balance introduceert de 991v2 als het eerste model in de 99X-serie dat in het Verenigd Koninkrijk is ontworpen en gemaakt. Dit is een belangrijke stap voor het iconische 991-model. De nieuwe versie ziet er strakker uit en heeft geavanceerde FuelCell-technologie, wat een vernieuwing is van het oorspronkelijke ontwerp.

In de campagnevideo die een romantische twist heeft, volg je een paar 991v2-schoenen in een doos op hun reis van de Flimby-fabriek naar Milaan. Dit is een eerbetoon aan de sterke band tussen de 991 en Italië. De video bevat ook een gastoptreden van muzikant Loyle Carner en enkele andere friends of the brand. Uiteindelijk belandt het paar schoenen bij hun nieuwe eigenaar; niemand minder dan Massimo Bottura, de wereldberoemde Michelin-sterrenchef en enthousiaste fan van de 991. Hij heeft zelfs meer dan 100 paar New Balance-schoenen in zijn bezit.

In de vroege jaren 2000 werd de New Balance 991 erg geliefd in Italië. Vooral mensen werkzaam in de creatieve wereld waren fan vanwege de kwaliteit en het detailwerk. Zij begonnen de 991v1 niet alleen te dragen tijdens het sporten, maar ook als modieuze schoen. Het begon in Noord-Milaan en verspreidde zich naar andere steden zoals Florence en Bologna. Mensen combineerden de schoenen met premium pakken dankzij de slanke esthetiek van het model en de vloeiende zool. De 991 werd de topschoen op de Pitti vakbeurs, omdat mannelijke modeliefhebbers zich tot het model aangetrokken voelden. De vraag en zichtbaarheid hier wakkerde de interesse van de bredere Italiaanse bevolking aan.

Sam Pearce, New Balance Creative Design Manager voor Made in UK, stelt: “Er zijn maar weinig schoenen die zo’n grote invloed hebben gehad op de Europese cultuur als de 991. Sinds de lancering in 2001 is dit model de meest populaire stijl gebleven zowel onder liefhebbers van het merk als binnen de industrie. Nu, meer dan 20 jaar later en met het model dat wellicht beter is dan ooit, vonden we het tijd om de uitdaging van een update aan te gaan.”

‘Evolutie, geen revolutie,’ was het eerste wat ik opschreef toen ik deze opdracht voorstelde. Net zoals bij het updaten van een bestaande autoreeks vraagt de 99X-serie om een vergelijkbare methodische aanpak. Het is essentieel om het oorspronkelijke ontwerp te respecteren terwijl je vaststelt welke kenmerken vernieuwd moeten worden. Het draait vooral om het vinden van de juiste balans, de naald spannen tussen nieuw en vertrouwd om het iconische DNA niet uit het oog te verliezen. De 991v2 belichaamt innovatie en traditie, en brengt al die bepalende elementen samen om een toekomstige klassieker te creëren.”

Sinds de eerste release in 2001 staat de 991 bekend om zijn uitstekende kwaliteit. Als het eerste 99X-model van de 21e eeuw heeft de oorspronkelijke 991 de standaard gezet voor modern hardloop design. De MADE in UK 991v2 markeert een nieuw hoogtepunt, met een vernieuwde aanpak van dit iconische model. Een gestroomlijnde versie van een klassiek bovenwerk van premium suède en mesh met synthetische details terwijl de vertrouwde look behouden blijft. De meest opvallende technologische verandering is de toevoeging van FuelCell-demping over de hele lengte.

De vernieuwde ontwerpelementen zijn zorgvuldig overwogen om zowel de uiterlijke uitstraling als het draagcomfort te verbeteren. De subtiele aanpassing in de vorm van het bovenwerk is bedoeld om het premium suède beter tot zijn recht te laten komen, terwijl de groenblauwe ABZORB SBS afkomstig is van een oude kleurstelling van de 998. Op de tong staat voor het eerst ‘Made in England’, een subtiele knipoog naar de status van de 991 als signature MADE in UK model.

De grijze 991v2 (U991GL2) is wereldwijd verkrijgbaar vanaf 27 oktober 2023.

 

mandy
mandy
me, myself and I.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments