Unieke tentoonstelling over de rol van ‘teamwork’ binnen de levens van sleutelfiguren uit de community.
Benieuwd?
Hennessy, ‘s werelds best verkochte cognacmerk, kondigde deze week de vertoning aan van nog nooit eerder gepubliceerde beelden van de Nederlandse hiphop community in een pop-up tentoonstelling aan boord van de SS Rotterdam. De tentoonstelling ‘BOND’ heeft als thema ‘teamwork’ en is ontwikkeld als onderdeel van de wereldwijde marketing samenwerking tussen Hennessy en de NBA. Van 14 tot en met 16 oktober is de tentoonstelling te bezichtigen. Daarnaast komt de ‘Court Beyond Limits’ reeks, een viering ter ere van het 75-jarig jubileum van de NBA, officieel tot een einde met het laatste halve pop-up basketbalveld in Rotterdam.
Hennessy, de ‘Official Spirit of the NBA’, is sinds 2020 een officiële marketing partner van de NBA en dat markeert de eerste keer dat de NBA officiëel een global partnership aangaat met een drankmerk. Het cognacmerk en de Noord-Amerikaanse basketbal competitie delen bepaalde waarden zoals de drive om verwachtingen te overtreffen, integriteit, innovatie en teamwork en dat vormt de basis voor deze samenwerking. Beide merken willen mensen verenigen en inspireren om hun grenzen te verleggen.
“Deze samenwerking ondersteund het spel en de cultuur die mensen samenbrengt door middel van entertainment en kameraadschap” aldus Julie Nollet, Hennessy global CMO. “We vieren de invloed die de NBA basketbal competitie en Hennessy hebben op zoveel unieke, culturele facetten binnen de community. Het is zoveel meer dan een sport of een cognac, het is vooral de lifestyle die leeft rondom het basketbalveld.” zegt Monika Kalra, Hennessy Nederland Head of Marketing.
Court Beyond Limits
Als onderdeel van ‘Court Beyond Limits’, zijn een reeks iconische pop-up basketbalvelden over de hele wereld gebouwd waaronder in Montreal, Johannesburg, Barbados, Hong Kong en London. Het basketbalveld op de SS Rotterdam is de laatste toevoeging aan dit wereldwijde concept. Vandaag zal er een half basketbalveld worden gebouwd op het deck. Daarnaast zal er ook een pop-up tentoonstelling te zien zijn. Deze is ontwikkeld in opdracht van Hennessy, met unieke privébeelden van bekende Nederlandse hiphop artiesten en andere leden van deze community.
De essentie van teamwork vastgelegd op beeld
Hennessy en de NBA vertegenwoordigen wereldwijde communities van trendsetters uit verschillende velden zoals muziek, mode en kunst. Waar men ook staat in het leven – als ondernemer, artiest of kunstenaar – de keuze om te vertrouwen op een team, om samen grenzen te kunnen verleggen, is belangrijk. Om het belang van teamwork te benadrukken, is er door Hennessy, in samenwerking met 18 Nederlandse sleutelfiguren uit de hiphop community, de tentoonstelling ‘BOND’ ontwikkeld. De tentoonstelling geeft een unieke kijk in het leven van deze artiesten waaronder Broederliefde, Bully, Akwasi, Bokoesam, Cho, Rich2gether, Zoë Livay en vele anderen. De momenten die zijn vastgelegd, weerspiegelen wat teamwork voor hen betekent: vriendschap, kracht, liefde voor het vak en vooral de Never Stop Never Settle mentaliteit die zowel Hennessy als de NBA uitdragen.
De pop-up tentoonstelling is van 14 tot en met 16 oktober gratis te bezichtigen op de SS Rotterdam en werd al bezocht door bekende hiphop artiesten als Dopebwoy, Josylvio, Hef en veel meer.
Over Hennessy
De leider in cognac, Maison Hennessy, schittert al meer dan 250 jaar over de hele wereld met zijn uitzonderlijke melanges. Gebouwd op de veroveringsgeest van oprichter Richard Hennessy, is het merk aanwezig in meer dan 160 landen. Hennessy, gevestigd in het hart van de Charente-regio, is ook een standvastige pijler van de regionale economie, de vaandeldrager voor een sector die rijk is aan expertise. Het succes en de lange levensduur van het huis zijn geworteld in de voortreffelijkheid van zijn cognacs, die elk voortkomen uit een uniek proces van overdracht van generatie op generatie. Hennessy, het eerste wijn- en gedistilleerdhuis dat ISO 14001-gecertificeerd is, verenigt zijn innovatievermogen en de steun van al zijn partners om dit uitzonderlijke gebied te beschermen.
Over de NBA
De National Basketball Association (NBA) is een wereldwijde sport- en mediaorganisatie met de missie om mensen overal ter wereld te inspireren en te verbinden door de kracht van basketbal. Met vijf professionele sportcompetities: de NBA, WNBA, NBA G League, NBA 2K League en Basketball Africa League, heeft de NBA een grote internationale aanwezigheid opgebouwd met games en programma’s die beschikbaar zijn in 214 landen en in meer dan 50 talen. NBA merchandise is te koop in alle zeven continenten en in meer dan 200 landen. NBA-selecties aan het begin van het seizoen 2021-22 bevatten een record van 121 internationale spelers uit 40 landen. Tot de activa van NBA Digital behoren NBA TV, NBA.com, de NBA-app en NBA League Pass. De NBA heeft een van de grootste sociale-media gemeenschappen ter wereld gecreëerd, met 2,1 miljard likes en volgers wereldwijd op alle competitie-, team- en spelersplatforms. Via NBA Cares pakt de competitie belangrijke sociale kwesties aan door samen te werken met internationaal erkende jeugdorganisaties die onderwijs, de ontwikkeling van jongeren en gezinnen en gezondheidsgerelateerde doelen ondersteunen.