Gisteravond is SKEER, de succesvolle campagne van Zeeman met maar liefst drie lampen bekroond tijdens de Dutch Creativity Awards. In de categorie Communicatie zijn er 2 zilveren en 1 bronzen lamp gewonnen. Reality voor meeste mensen, want zo rijk zijn de meeste rappers helemaal niet.. De campagne bestaat uit een collectie betaalbare streetwear, waarmee Zeeman de boodschap wil overdragen dat je geen dure merkkleding nodig hebt om er toe te doen. De campagne is bedacht door reclamebureau Persuade en de invulling is gegeven samen met Hef en Het Buro, de creatieve hub van Top Notch, Noah’s Ark en Universal Music. |
Hef is het gezicht van de campagne en schreef een exclusieve track om de collectie en de boodschap achter SKEER kracht bij te zetten. De track werd geschreven door Hef en producer Davey Donovan. De videoclip en de commercial waren in handen van Het Buro, geregisseerd door Yousef Gnaoui (Sef) en geproduceerd door Cecile Neeteson. “Deze samenwerking tussen merk en artiest is voor ons een heel goed voorbeeld van hoe het moet. We hebben van Zeeman en Persuade de creatieve vrijheid en het volledige vertrouwen gekregen om met onze creatieven, artiesten en kanalen een vrije invulling te geven aan de campagne-boodschap en ik ben ervan overtuigd dat dat heeft gezorgd voor een campagne die geloofwaardig en authentiek aanvoelt bij de doelgroep.” Shari Hubeek (Head of Brand Partnerships bij Noah’s Ark en Het Buro) “Jongeren geven vaak veel geld uit aan dure kleding om hun status te claimen. Zeeman verbaast zich hierover. Daarom hebben we samen met Zeeman de SKEER streetwear collectie ontworpen. Onze boodschap: met het dragen van SKEER laat je juíst zien dat je geen dure merkkleding nodig hebt. De campagne vertelt het verhaal van SKEER in 360-graden met onder meer een videoclip waarin de hele collectie te zien is.” Michiel Rijshouwer (Eigenaar Persuade) Over Het Buro Het Buro is onderdeel van de labels Top Notch, Noah’s Ark en Universal Music. Het Buro ontwikkelt concepten, campagnes en content voor artiesten en merken. |