Influencer is een fulltime baan.
Er komt veel bij kijken. Die volgers en likes komen zeker niet aanwaaien.
Influencers als Anna Nooshin, Monica Geuze, Nikkie de Jager en Enzo Knol verdienen veel geld met het plaatsen van gesponsorde foto’s en video’s op social media. Veel jongeren willen hier dus hun carrière van maken, maar onderschat dit niet. Er komt heel wat bij kijken.
Hoe kom je er nog tussen? Tussen al die influencers?
Vergeet niet dat Anna Nooshin, Monica Geuze en Enzo Knol al jaren bezig zijn met vloggen en met hun Instagram. Ze posten bijna elke dag wat en vloggen zich suf. Maar om veel likes en volgers te krijgen moet je dag en nacht met je social media bezig zijn. Reageren op anderen, reageren op je comments etc. Het kost zeker een paar jaar voordat jij aardig wat volgers hebt. Dag en nacht met social media bezig zijn. Anderen volgen, andere liken, reageren en dus echt actief zijn. Influencen is een fulltime baan, ja echt!
Voor influencer Marije Zuurveld is het een uit de hand gelopen hobby. Ze heeft van haar passie haar werk gemaakt. Ze houdt ervan om content te maken, filmpjes te editen, ideeën te bedenken etc. Oftewel: een creatief persoon. Zoals veel influencers werkt Marije Zuurveld samen met bekende merken. Top influencers krijgen soms 10.000 euro voor een campagne. Like what?! Logisch dat veel mensen dus influencer willen worden.
Er kwamen op een geven moment speciale bureaus die deze nieuwe generatie BN’ers helpen met hun management. Er zijn inmiddels ontzettend veel bureaus die bemiddelen tussen influencers en merken/bedrijven. Denk dan aan Linkpizza, Hulc, Next Chapter, Brandambassadors, Content Icons, We are First, Mooi The Agency, House of Rebels, Social Inc en nog veel meer.
Bron: Intermediair, Beeld: Unsplash