Sport- en lifestyle merk PUMA organiseert de eerste editie van PUMA Creative Camp. Hierbij worden jonge creatieven uit Nederland en België samengebracht midden in de natuur onder het motto ‘Slow down to speed up’. Het doel is – letterlijk en figuurlijk – ruimte maken voor inspiratie, creatie en connectie. Makers uit verschillende disciplines – zoals fashion, muziek, kunst en sport – kunnen genieten van een dagvullend programma met talks, workshops en break-out sessies. PUMA Creative Camp vindt plaats op 16 juli in de Tuinen van West in Amsterdam.

Uit onderzoek onder de jongere doelgroep (18-34 jaar) is gebleken dat jonge makers graag meer tijd willen besteden aan creatieve bezigheden en dit graag doen in connectie met anderen. Ze laten zich inspireren door de verhalen over groei, ambitie en doorzettingsvermogen van andere jonge creatieven in hun omgeving. Dit heeft een motiverend effect en voorziet hen van een basis voor creatieve output. Het onderzoek is in opdracht van PUMA uitgevoerd door Kult&Ace, in samenwerking met creative community PACT, een jongerenplatform voor marketing en research.

Slow down to speed up
Uit het onderzoek bleek ook dat jonge creatieven graag uit de dagelijkse routine willen stappen om hun creativiteit volop de ruimte te geven. De natuur werd gezien als een fijne plek om dit te doen. Op basis van deze insights is PUMA Creative Camp opgezet, onder het motto ‘slow down to speed up’. Hierin biedt het merk een escape from daily routine, midden in de natuur, inclusief inspirerende talks, interactieve workshops en andere activiteiten. Een goede basis om even een stapje terug te doen om daarna weer te kunnen versnellen in het creatieve proces. 

Inspirerende talks en interactieve workshops
De dag bestaat uit verschillende talks en workshops die worden gehouden door experts uit diverse disciplines. Talks en workshops met onderwerpen zoals de duurzame toekomst van de mode-industrie door Borre Akkersdijk van BYBORRE en Laura Aanen van RECONSTRUCT, en de sociale, culturele en maatschappelijke aspecten van fotografie door Foam Fotografiemuseum in samenwerking met fotografen Kwabena Sekyi Appiah-nti en Lisette Appeldorn passeren de revue tijdens deze creatieve get-away.

Creatieven onder elkaar
PUMA Creative Camp is gratis voor consumenten en is bedoeld om creativiteit de ruimte te geven, maar ook om de connectie aan te gaan met elkaar en vanuit daar sterke relaties te bouwen. Door de gezamenlijke break-out sessies en afsluitende barbecue bouw je aan je sociale en professionele netwerk. 
De eerste editie van PUMA Creative Camp vindt plaats op 16 juli in de Tuinen van West in Amsterdam. Er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar voor deze creatieve get-away. Inschrijven kan via deze link. Houd de website in de gaten voor het volledige programma!

Zeker een leuk iniatief! Wij als creatief jongerenmerk vinden dit zeker een goed idee.
Wat vinden jullie? Gaan?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here