Wat zijn influencers?
Influencers. Je hoort er van alles over, maar wat zijn het eigenlijk? Sommige mensen hebben namelijk geen idee wat een influencer precies is. Lees vooral onze andere artikelen.
Influencers zijn eigenlijk gewoon bekende personen. Influencers zijn niet alleen bloggers, maar tegenwoordig veelal bekende Instagrammers, vloggers en TikTtokkers. Voor jongeren ligt de nadruk erg op TikTokkers tegenwoordig. Het video platform van nu. Sterren zoals Addison Rae en Loren Gray zijn hier groot mee geworden. Maar ook veel nederlandse bekendheden zitten op het populaire platform.
Doordat zij miljoenen volgers of viewers hebben zijn zij geschikt voor bedrijven om hun product op deze wijze te promoten. Hun volgers zijn als het ware “fans” die graag overnemen wat de influencer doet. Althans zo werkt het meestal denken wij. Niet altijd natuurlijk.
Enkele bekende Nederlandse influencers zijn Enzo Knol, Monica Geuze, maar denk ook aan Nikkie de Jager, Selma Omari en Rianne Meijer. Uiteraard zijn er ook vele celebs en BN’ers met vele volgers en viewers en dit zijn dus eigenlijk ook influencers.
Nikkie de Jager is tegenwoordig veel in het nieuws en bereikt veel mensen wereldwijd met haar Engelse Youtube kanaal. Ze werkte al samen met Katy Perry en Iggy Azalea en ze werkte ook samen met influencer Kim Kardashian. Al is Kim Kardashian meer een celebrity en dus ook automatisch een influencer. De plastic surgery trend (lipfillers etc) is dankzij deze vrouw helemaal trending (en ook dankzij Kylie Jenner of course). Benieuwd naar make-up trends? Bekijk dan vooral dit online magazine.
Stel bijvoorbeeld dat influencer en vlogger Nikkie de Jager een beauty product van het merk toofaced promoot dan willen haar volgers dit maar al te graag hebben. Teminste zo werkt het vaak wel.
Het is gewoon reclame maken in een nieuw jasje. Vroeger werd er reclame gemaakt op tv. We hebben ook zo,n gevoel dat veel tv programma’s moeite hebben met adverteerders vinden en dat de televisie wereld over 20 jaar a 30 jaar wel zijn einde kent. Nouja zijn einde is een groot woord, maar de televisie-reclame wereld zal door influencers en internet niet meer hetzelfde zijn. Daarom zien we ook steeds meer influencers op de tv verschijnen om zo jongeren bij de tv te betrekken zodat de jongere doelgroep ook nog steeds tv kijkt.
Influencers krijgen vaak gratis spullen, in de hoop, of in ruil voor, dat ze het product ook online laten zien.
Ook wij als blogger zijn een influencer. Bloggers zijn de “oldskool” influencers. We bereiken ongeveer 10.000 unieke bezoekers per maand. Maar we focussen ons wel op Google content, op mensen die graag informatie Googlen, op SEO content. Maar er komen ook veel mensen steeds terug om onze content te lezen via onder andere social media.
Wil jij samenwerken met ons en jouw product (edgy/urban kledingmerk bijvoorbeeld of muziek promoten) via onze website en onze facebook (2500likes). Stuur dan een mailtje: [email protected]. Via onze website betaal je niet de hoofdprijs en scoor je goed in Google. Je bericht zal altijd in Google gevonden kunnen worden. Google fame!
Bron: Google, Beeld: Unsplash