Influencers gebruiken voor jouw bedrijf. Voor de promotie van jouw merk/brand. Hoe doe je dit?
Steeds meer bedrijven ontdekken de voordelen van influencer marketing. Als je de juiste influencer inzet, kun je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten en potentiële klanten overtuigen jouw product te kopen.
De influencer is eigenlijk de BN’er van nu. Ze zijn een voorbeeld voor de jeugd (al zijn daar wel twijfels bij, want een influencer carrière is niet alles en kan ook een hoop stress geven) en je weet nooit de influencer wereld er in de toekomst uit ziet. Lees hier meer daarover.
Er zijn vele soorten influencers. Denk dan aan beauty influencers, fashion influencers, maar ook food, gaming en travel influencers. Sommige bevinden zich in meerdere niches. Verder zijn er Instagram influencers, maar ook Youtubers en Tiktokkers. Tiktok is eigenlijk de trend van nu. Vooral onder jongeren. De social media app wordt steeds populairder. Waar je vroeger voor reclame op televisie ging, kiezen steeds meer mensen voor een influencer. De influencer heeft vaak een trouw publiek.
Het is belangrijk dat de influencer past bij je merk.Als je een beauty bedrijf hebt kies dan voor een beauty influencer. Heb je een horeca bedrijf dan ga je uiteraard voor een food INstagrammer of blogger. Lees hier meer over de leukste food influencers.
Ook als startende ondernemer kun je ervoor kiezen om met een influencer in zee te gaan. Je kan namelijk ook kiezen voor een micro-influencer. De “grote” influencers hebben natuurlijk een hoger prijskaartje. Denk dan aan influencer zoals Selma Omari, Anna Nooshin en Rianne Meijer. Deze influencers vragen zo een paar duizend euro voor een gesponsorde post op de gram. Maar het is niet altijd zo dat de grote influencer beter werkt. Vaak hebben deze mensen volgers gekocht of hebben ze minder engagement met hun volgers. Heb jij dus een niche-product? Dan is het een goed idee om te kijken naar influencers die een kleiner bereik hebben, maar hier juist weer erg populair in zijn.
Bron: Google, Beeld: Pexels