Je hebt verschillende soorten influencers en nu met name zijn de micro influencers trending.

Wat zijn dat precies? Voor degene die voor het eerst dit blog lezen..influencers?

Met influencersmarketing worden invloedrijke personen aan het woord gelaten over de producten of diensten van een bedrijf. Zij hebben veel volgers die zich graag laten informeren en inspireren. Vaak zijn het gewoon celebrities, bekendheden en populaire mensen on Instagram en Youtube en tegenwoordig ook Tiktok.

Influencers zijn er in vele soorten. Je hebt met name macro en micro influencers. Macro zijn influencers zoals de Kardashians (al is de helft gekocht, maar toch). Ze heeft dan alsnog wel 150 volgers en dat is een hoop en daar kan je veel mensen mee bereiken en mee beinvloeden. Kijk naar de plastic sugery trend. Compleet doorgeslagen bij andere mensen.

Maar micro-influencers zijn influencers met relatief weinig volgers die je kan inzetten voor influencermarketing.Micro influencers hebben minder volgers. Lopend van 5000 tot 100.000 volgers. Een belangrijk kenmerk is hun relatie met de doelgroep. Ze hebben vaak meer engagement. Maar ook micro influencers kunnen volgers hebben gekocht. Tegenwoordig wordt er daarom ook steeds meer gekeken naar engagement.

Ben jij op zoek naar een goede influencer met betrokkenheid en een goede engagement? kijk dan eens hier.

Bron: Google, Beeld: Pexels

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here