Wat is Sponsored Content? Hoe werkt het nou precies? Wat kan jij als bedrijf vragen voor een artikel op jouw website?

Er zit veel tijd en werk in jouw website, dus als een bedrijf wil adverteren op jouw website hoef je dit niet voor een minimumbedrag te doen. Je bent misschien niet de bekende en populaire Linda, maar je hoeft ook geen artikel weg te geven of het voor een minimumbedrag te schrijven. Uiteraard moet je ook kijken naar het aantal bezoekers. Wij hebben bijvoorbeeld ongeveer pas 10.000 unieke bezoekers per maand en kunnen dus niet de hoofdprijs vragen voor een gesponsord artikel. Het aantal bezoekers neemt toe met de tijd (hoog indexeren in Google kost tijd) en uiteraard is het belangrijk dat je je website up-to-date houdt. Dus probeer elke week wel iets te schrijven. Gaan we zo door dan zitten wij over een paar jaar op de 100.000 of meer bezoekers.

Maar dan: hoeveel kan je vragen?

Vanaf 10.000 unieke bezoekers kan je wel 300 euro vragen. Het hangt ook af wat je doet aan social media. Heb je likes en volgers? Ben je actief op social media? Denk aan Facebook, Twitter en Instagram. Bedrijven kijken al lang niet meer naar alleen je bezoekersaantallen maar nemen onder andere ook cijfers als DA, DR en Trustflow mee. Als je 10.000 bezoekers hebt maar de rest van je cijfers zijn vrij laag, dan zit je waarchijnlijk toch rond die €150. Heb je 10.000 bezoekers en verder ook goede cijfers, dan zou je minstens €300 kunnen vragen.

Vergeet niet wat een tijd er in een website zit en het bijhouden van de content en social media. Zie het als jouw “kindje” en dat is echt wel wat waard, ondanks dat je niet de Linda bent of bijvoorbeeld de bekende Glamour.

Life of an artist focust zich ook op een bepaalde doelgroep: namelijk artiesten en creatief talent. Met name in de urban industrie. Rap talent, muziek talent, fashion talent, make-up artiesten, haar stijlisten, schrijvers, fotografen en meer.

Ben jij ontdekt dankzij Life of an Artist? Helemaal super, dat is onze bedoeling!

Wat wij vooral belangrijk vinden is om onbekend talent ook een kans te geven. Tegenwoordig ligt de focus vooral op bekend talent, maar wij willen opkomend en onbekend talent ook een kans geven. Het is tijd voor nieuwe talenten!

Something new in the industry.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here