Waarom zou je als bedrijf of merk nou kiezen voor een samenwerking met een blogger/online publisher in plaats van bijvoorbeeld een influencer op Instagram?

Een blogger die doet aan SEO heeft meestal artikelen die goed te vinden zijn in Google. Kies dan ook voor een blogger die doet aan SEO. Een blogger schrijft over jouw dienst or product met behulp van linkbuilding. Het artikel zal altijd goed te vinden zijn in Google en op de website, terwijl een samenwerking op Instagram in de feed verdwijnt en dus eenmalig door veel mensen wordt gezien. Een bedrijf kijkt vaak niet alleen naar het aantal unieke bezoekers (in dit geval +-10.000), maar ook naar website waarden zoals de DA, DR en trustflow. Dit kan voor een bedrijf erg belangrijk zijn.

Het is ook interessant om met een blogger samen te werken, omdat zij vaak een trouw publiek hebben. Mensen die steeds terugkeren naar het blog en de artikelen lezen.

Maar wat ook erg belangrijk is dat bij contentmarketing de blogs en kwalitatieve artikelen op het internet blijven staan. Zolang er gebruik wordt gemaakt van de juiste keywords (en deze na verloop van tijd worden aangepast naar de huidige SEO-trends) blijft het artikel en dus je bedrijf of product vindbaar. Dat is veel meer waard dan een tijdelijke advertentie waar je veel geld in investeert op bijvoorbeeld Instagram, maar meningen kunnen hierover verschillen.

Denk dus goed na voordat je een samenwerking aangaat met een influencer of met een online publisher/blog.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here