VIVA stopt ermee: like what?
Na bijna vijftig jaar houdt het vrouwenblad VIVA op te bestaan. Uitgever DPG Media stopt ermee omdat het blad, vooral de gedrukte versie, steeds minder vrouwen bereikt. Het laatste nummer rolt eind juli van de drukpers. Ook VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum worden stopgezet. De cijfers en het toekomstperspectief geven ons helaas geen andere keus dan te stoppen met VIVA”, aldus Joyce Nieuwenhuijs, directeur magazines. DPG Media houdt vast aan Margriet voor de oudere doelgroep, Libelle voor de iets jongere vrouw en Flair voor de dertigers. “De jongste lezeressen bereiken we met Tina”, zegt Nieuwenhuijs.
En weer een blad waar het aantal abbonementen van terugloopt. Het verbaast ons niks. Het is het zoveelste blad dat verdwijnt. Dit gaat met nog veel meer “gedrukte versies” gebeuren. Je kan tegenwoordig ook alles online vinden. Blogs en online magazines zijn de toekomst. Daarom begrijpen wij dan ook niet waarom zoveel bloggers ermee stoppen en over gaan op Youtube etc.
Het verbaast ons dan ook wel dat Viva ook online ermee stopt, want online is toch wel de toekomst. Het magazine van Wendy van Dijk ging ook online verder en is online wel een succes.
Bron: Parool, Beeld: Unsplash